KontaktEnglish/Deutsch
GłównaO MuzeumAktualnościWystawy OfertaWokół tradycjiWokół historiiImprezyGaleriaArchiwumPartnerzyAkademia Pana Jana.Witamy w naszej bajce.
IŁŻA W IKONOGRAFI
wystawy 2015
Wystawy 2014
Iłza wojna obronna i okupacja
Wystawy 2013
Tingatinga.Współczesne malarstwo Tanzani
wystawy 2010
Jak biskupi krakowscy rządzili Iłżą
Pisanki,kraszanki,palmy.Opowieści Wielkanocne
Wystawy 2009
XV Jarmark sztuki ludowej
Region żelaza
Obrzędowość wielkanocna
Malarstwo Krzysztofa Łozowskiego
O ZIMOWYM WKRACZNIU CZSU NIEZWYKŁEGO,BOŻYM NARODZENIU , wróżbach, kolędnikach i maszkar
Wystawy 2008
Boże Narodzenie w sztuce ludowej.
Śladami biskupów krakowskich...z darów Pana R.Górniaka
ŚWIAT MOTYLI
MALARSTWO JANUSZA JASKIEWICZA
Wystawy 2007
Piotr Wojciechowski - Tatuaże.Rysunki.Szkice.Fotografie.
"Śmierć zapomniana"
Iłżecki wrzesień 39'
Zawody ginące
Iłżą zauroczeni
Pasja wg. Krzysztofa Okonia
Wystawa prac Darka Kowala
Wystawy 2006
Kultura materialna ziemi iłżeckiej
Zyli wśród nas...Społeczność żydowska w Iłży
Boże Narodzenie czas niezwykły
Woskiem malowane
30 lecie Muzeum
Kobiety czarnej Afryki
Wspomnienie o stanie wojennym
Opowieść o chlebie
Imprezy
"Od Rzymu do Średniowiecza" - 2 września 2007
Koncert G.Madejski,M.Sępioł, S.Sępioł
Noc Kupały
Iłżeckie Dni Kultury w Muzeum Regionalnym w Iłży 16 -17.06 2007 r.
Jarmark Sztuki Ludowej
Iłżeckie Dni Kultury
Noce muzealne
Jarmark średniowieczny 2008
Dary P.Ryszarda Górniaka


Wystawa czynna była od 16.04.2010r do 15.06.2010r

.Wystawa ze zbiorów PME w Warszawie.

Termin tingatinga wywodzi sie od nazwiska człowieka który w połowie lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku zaczął malować stylizowane zwierzęta i  fantastyczne ptaki.Po tragicznej śmierci Edwarda Saidi Tingatingi, członkowie jego rodziny i przyjaciele postanowili malować, wykorzystując techniki malarskie ,których nauczył ich sam mistrz.Początkowo naśladowali jego sposób malowania, na jednokolorowym tle powstawały wizerunki ptaków zwierząt a kompozycja wypełniała całą powierzchnię obrazu. Wkrótce zaczęli urozmaicać swe prace, zastępując płytę pilsniową płótnem, zaczęły pojawiać sie sceny rodzajowe inspirowane wspomnieniami z dzieciństwa,mitami i legendami.

Tak powstał styl malarski zupełnie inny od innych dokonań malarstwa Czarnej Afryki